Jak ładnie przytyć?

jak przytycNiezadowolenie ze swojej figury nie zawsze związane jest z nadwagą. Bardzo często spotkać się można z sytuacją odwrotną, a mianowicie – niedowagą. Jest to problem równie poważny, którego konsekwencje mogą być tragiczne. Dlatego też, jeśli Twój wskaźnik BMI jest zbyt mały – warto zadbać o zdobycie kilku kilogramów.

Nie sposób jest zwiększyć liczbę kilogramów na wadze. By tego dokonać wystarczy zwiększyć obfitość posiłków i ich częstotliwość. Sukcesem jest zbudowanie takiej masy, by poprawić kondycję organizmu, wygląd zewnętrzny i samopoczucie. Jak tego dokonać? Jak ładnie przytyć?

Przede wszystkim, należy zadbać o skonstruowanie odpowiedniego jadłospisu. Dieta w przypadku budowania masy jest kluczowa. Powinna być zdrowa, zbilansowana i… smaczna. Wbrew pozorom, to czy będzie nam smakować, czy też nie ma ogromne znaczenie. Przynajmniej w kontekście motywacji i samopoczucia, a o to warto zadbać z równie dużą intensywnością.

Bilans diety na masę można ustalić stosując się do wzoru:

Ilość węglowodanów = 5,5 x waga ciała

Ilość białka = 2 x waga ciała

Ilość tłuszczy = 0,5 x waga ciała

Częstym błędem popełnianym przez osoby budujące masę mięśniową (a także wśród odchudzających się) jest sugerowanie się tylko bilansem kalorycznym, kiedy to kluczowe są właśnie wartości odżywcze (swoją drogą – kształtujące bilans kaloryczny).

Buduj masę mięśniową, a nie tłuszczową

Objętość mięśni jest kilkukrotnie mniejsza, aniżeli objętość tłuszczu (około 4-krotnie). Jeśli chcesz mieć jędrną, atrakcyjną sylwetkę to warto skupić się na mięśniach. Tkanka tłuszczowa nie jest bowiem domeną atrakcyjności.

Budowanie masy mięśniowej jest ściśle związane z treningiem. Bez niego nie dochodzi do stymulacji i późniejszego wzrostu mięśni. Nie jest on wymagający i trudny – każdy sobie z tym poradzi. Nieprawdą jest także to, że aby budować masę mięśniową trzeba chodzić na siłownię. Trening FBW (zalecany na start) można wykonać również w domu, realizując takie ćwiczenia jak:

  • pompki
  • przysiady
  • podciąganie na drążku
  • wspięcia na palce
  • wykroki
  • unoszenie rąk przed siebie

Plan „domatora” jest bardzo powszechny i szeroko wykorzystywany przez amatorów.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *