Motywacja, a odchudzanie

Minął tydzień od Nowego Roku. Czy nadal trwacie w swoich noworocznych postanowieniach? Czy Wasze cele nadal są aktualne?

Eksperci są zgodni – większość osób rezygnuje ze swoich planów już w drugim tygodniu nowego roku. Wszystko to uwarunkowane jest brakiem motywacji. Noworoczna ekscytacja wygasa, a co za tym idzie – brakuje nam pomysłu, sił i chęci na dalsze wypełnianie postanowień.

Na całe szczęście, liczne badania teoretyków i lekarzy dowiodły, że nad własną motywacją można zapanować. Niestety, nie wystarczy połknąć „cudownego” suplementu diety. To proces znacznie bardziej złożony.

  1. Czy masz swój cel?
    Każdy stawia przed sobą różne cele, ale niektóre z nich są mało precyzyjne. Jeśli chcesz schudnąć musisz dokładnie określić – jaka waga docelowa będzie wystarczająca i w jakim czasie chcesz to osiągnąć.
    Przykład: Schudnę 15 kilogramów w ciągu 6 miesięcy, począwszy od dnia. 1.01.2018.
  2. Czy zaplanowałeś/aś już swój kolejny dzień?
    Udowodniono, że podejście zadaniowe do odchudzanie wydłuża naszą motywację i chęć do działania. Sporządź konkretny plan dnia, a zobaczysz, że będzie po prostu łatwiej.
    Przykład: 6.00 – I posiłek, suplementacja, 9.00 – II posiłek, 13.00 – III posiłek, 16.00 – IV posiłek, 17.30 – bieganie, 20.00 – V posiłek.
    Pamiętaj jednak, by za „posiłek I, II, III, IV, V” wpisać danie, które dnia następnego przyrządzisz i zjesz. Im bardziej będziesz precyzyjny, tym lepiej.
  3. Zapomnij o codziennym wchodzeniu na wagę!
    Jednym z najczęściej popełnianych błędów jest codzienne monitorowanie postępów. To może działać demotywująco. Wszak, niekiedy wahania wagi mogą być na tyle małe (a nawet zerowe), że poczujemy, iż nie ma to większego sensu.
    Pomiarów dokonywać należy 1-2 razy w ciągu całego miesiąca.

Pamiętaj: powodzenie odchudzania nie jest zależne tylko do diety, czy treningu. Ważne jest również Twoje nastawienie.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *