Jak w końcu schudnąć?

nordic-walkingIlość osób chorujących na otyłość rośnie z każdym dniem. Według statystyk, na przestrzeni trzech ostatnich dekad ilość osób posiadających nadwagę podwoiła się. Już teraz, każdego roku z powodu otyłości i powikłań umiera niemal trzy miliony osób, a liczba ta rośnie z roku na rok. Zatrważające, nieprawdaż?

Jeśli nie jesteś zadowolony, bądź zadowolona ze swojej figury i wagi – zacznij się odchudzać. Zaniechanie może doprowadzić do poważnych problemów zdrowotnych. Wszak, tłuszcz w nadmiernej ilości stanowi jeden z największych wrogów organizmu człowieka.

Jak w końcu schudnąć?

Odchudzanie to proces, który wymaga wielkich poświęceń. Ci, którzy kiedykolwiek próbowali – wiedzą, że zrzucanie zbędnych kilogramów nie jest łatwe. Potrzeba ogromu determinacji i motywacji, by plan zbijania wagi okazał się sukcesem.

Kluczowym elementem jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Utrzymanie motywacji na najwyższym poziomie jest zadaniem arcytrudnym. Aby tego dokonać należy precyzyjnie zaplanować trening i jadłospis. Według trenera rozwoju osobistego, Briana Tracy warto sporządzać plan na każdy tydzień (ogólny) i każdy dzień (szczegółowy). Dzięki temu możemy zadbać nie tylko o czas, ale także mieć pogląd postępów. Istotne jest również ciągłe notowanie zmian. Cotygodniowe ważenie, mierzenie powinno dodawać motywacji.

Nieodłączny element odchudzania stanowi także dieta. Odpowiednio sporządzony jadłospis to klucz do sukcesu. Jaka powinna być dieta na odchudzanie? Przede wszystkim zdrowa. Absolutnie odradzamy wykorzystywanie diet o niskim bilansie kalorycznym. Głódówki są niebezpieczne dla zdrowia, a ich skuteczność jest mocno wątpliwa. Tzw. Efekt jojo to ich drugie imię.

Bezpośrednio za spalanie tkanki tłuszczowej odpowiedzialny jest ruch. Spalanie energii i pobieranie jej z materiału zapasowego (tłuszczu) zachodzi tylko wtedy. Dlatego też, aby układanka była kompletna należy nie tylko zadbać o motywację i dietę, ale także zadbać o wzmożoną aktywność fizyczną. Jaki powinien być trening na odchudzanie? Przede wszystkim – długi, wyczerpujący i systematyczny. Tak naprawdę schudnąć można zarówno trenując nordic walking, jak i biegając. Wszystko zależy od poziomu zaangażowania w trening.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *