Jak schudnąć jeżdżąc na rowerze?

Wiele osób podejmując trudy aktywności fizycznej na odchudzanie narzeka na brak efektów. Dzieje się tak bardzo często w przypadku osób, które wybierają jazdę na rowerze.

Mnóstwo ludzi myli rekreacyjną jazdę na rowerze z treningiem rowerowym. Obie formy różnią się intensywnością, objętością i regularnością. Nie można bowiem schudnąć jeżdżąc ślimaczym tempem. Na pewno nie tyle, ile byśmy oczekiwali.

Jak jeździć na rowerze by schudnąć?
Aby jazda na rowerze mogła być traktowana jako trening na odchudzanie, musi spełniać kilka kluczowych założeń, a mianowicie:

INTENSYWNOŚĆ – powinna kreować się na bardzo wysokim poziomie. Może osiągać nawet 85% naszych możliwości (85% tętna wysiłkowego). W praktyce oznacza to bardzo wydajne pedałowanie i osiąganą prędkość wynoszącą nawet ponad 20 kilometrów na godzinę.

OBJĘTOŚĆ – trening na odchudzanie nie powinien być krótszy niż kilkadziesiąt minut. Wynika to z faktu, iż proces spalania tkanki tłuszczowej zachodzi dopiero po pewnym czasie. Do pewnego momentu organizm czerpie energię tylko i wyłącznie z materiałów dostarczanych na bieżąco. Szacuje się, że po materiał zapasowy (tkanka tłuszczowa) sięga dopiero po 15-20 minutach. Sugerowany czas treningu powinien wynosić 45-60 minut.

CYKLICZNOŚĆ – jednorazowy wypad na rower nie wiele nam da. Trening na odchudzanie musi być realizowany regularnie. Zaleceniem jest jazda na rowerze od trzech do nawet pięciu razy w ciągu tygodnia. Przy czym warto pamiętać, że chociaż raz na tydzień przerwa powinna wynieść 48 godzin. Umożliwi to pełną regenerację i zapobiegnie tzw. przetrenowaniu.

Nie zapominaj o diecie!
Wzmożona aktywność fizyczna, bardzo często nic nie daje. Dzieje się tak, bo organizm generuje większe zapotrzebowanie, a my podświadomie je zaspokajamy. Dlatego też, w okresie odchudzania przy wykorzystaniu form aktywności fizycznej musimy skrupulatnie zadbać o bilans naszej diety.

Może Ci się również spodoba

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *